Сектор психологічої служби

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА



«В кожній людині сонце, тільки дайте йому світити»                     

                                                                                      СОКРАТ

«Щоб побачити веселку, треба пережити дощ»

                                              ПАУЛО КОЕЛЬЙО  


                              Климач Тетяна Миколаївна

                                        практичний психолог

        Вітаємо Вас на сторінці психологічної служби Полтавського державного медичного університету!

       Кабінет практичного психолога №112, знаходиться в адміністративному корпусі університету.

                                Графік роботиз 8-00 до 17-00 кожного дня

Електронна адреса для звернень: pidtrymka­_pdmy@ukr.net,  klimach75@gmail.com

-         Якщо ви хочете розібратися у своїх психологічних проблемах, покращити свій настрій, визначитися нарешті у прийнятті важливого для вас рішення;

-         Якщо ви зіткнулися з труднощами у навчанні: побоюєтеся виступати перед великою аудиторією, не можете порозумітися з викладачами, адаптуватися у новому колективі;

-         Якщо у вас назріває конфліктна ситуація, важко знайти спільну мову з друзями чи просто необхідно виговоритися

Ласкаво просимо до психологічної служби – ці та інші питання можуть стати як предметом індивідуальної бесіди з психологом, так і однією з тем психологічного тренінгу, конфіденційність та професіоналізм гарантовано!

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА

    Психологічна служба ПДМУ в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту», Наказом Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України», Наказом Міністерства освіти і науки «Про планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів, практичних психологів та соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами», Наказів управління освіти «Про реалізацію Державних програм», Етичним кодексом практичного психолога.

    Організація роботи практичного психолога базується на поєднанні таких компонентів:
– заходах, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень;
– запиту і специфіки навчального закладу;
– річного плану діяльності практичного психолога.

    Оскільки, психологічна служба закладу освіти є складовою частиною державної системи охорони фізичного та психічного здоров’я молодих громадян України й діє з метою виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов для всебічного розвитку особистості молодої людини, проблема, над якою працює практичний психолог ПДМУ визначена як:

              «Психологічне забезпечення освітнього процесу, формування професійних компетентностей здобувачів освіти із урахуванням індивідуальних, вікових особливостей кожної  молодої людини, її здібностей, уподобань, оточення та ситуації розвитку».

З метою підвищення психологічної культури та своєчасного попередження відхилень у міжособистісних стосунках, а також на запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі практичним психологом постійно здійснюється профілактична та просвітницька робота у формі індивідуальних консультувань, семінарів, тренінгів, круглих столів, лекцій, виступів на педрадах та висвітлення актуальних питань у соцмережах.

Слід зауважити, що психологічна служба забезпечує постійне психологічне забезпечення для здобувачів освіти очної і заочної форми навчання.

АДАПТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ГРУП НОВОГО НАБОРУ

Особливу увагу психологічна служба приділяє соціально-психологічній адаптації першокурсників. Тому на початку кожного навчального року проводиться серія зустрічей з студентами нового набору та їх кураторами. На засіданні студентської ради та на виховних годинах проводиться обговорення адаптаційних механізмів, динамічних процесів розвитку малої (академічної) групи, вікові психофізіологічні особливості першокурсників та психічні стани, які супроводжують адаптаційні процеси людини. Обговорюється та планується сумісна робота психолога з куратором щодо надання допомоги студентам під час адаптації до навчання. Завдяки результатам соціально-психологічних досліджень виявляються студенти, що потребують особливої уваги, з якими проводяться індивідуальні заняття, які будуються на виявленні первинних проблем, поглибленій діагностиці, обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад, виробленні подальшої системи дій з виниклої ситуації. Кожен крок психологічної служби спрямований на згуртованість групи, налагодженність міжособистісних стосунків, на соціальзацію поведінки в конфліктних ситуаціях, на позитивне лідерство, а також на розвиток особистісних якостей та ін.).

Для визначення актуальних проблем та шляхів надання допомоги студентам нового набору і кураторам, психологічною службою кожного року проводиться психодіагностичне дослідження соціально-психологічної адаптованості студентів та опитування щодо труднощів, з якими вони стикаються протягом адаптаційного періоду. Дослідження проводиться за анкетою «Соціально-психологічна адаптація до нових навчальних умов студентів груп нового набору».

Завдяки отриманим результатам соціально-психологічного діагностуваня виявляються труднощі, з якими щорічно зустрічаються студенти нового набору, а саме:

-       навчально-організаційні труднощі: відсутність у студентів навичок самостійної роботи; відсутність у студентів мотивації до навчання; пропуски занять.

-         комунікативних труднощів: непорозуміння з однолітками; взаємодії з викладачами; відсутність навиків порозуміння з батьками. Завдяки інтернету та постійному перебуванню в онлайн, студенти все більше втрачають навики спілкування. Спостерігається доволі швидка тенденція від «живого» спілкування до «німої переписки».

-          особистісної емоційної сфери студента, як учасника учбового процесу: проблеми адаптації пов’язані з особистісними якостями студента (важкий характер, егоцентричність, конфліктність, сором’язливість, некомунікабельність та ін.)

        В зв’язку з отриманими даними практичний психолог проводить тематичні бесіди, а саме:

– «Адаптація та дезадаптація, її прояви та методи подолання»;

– «Психологічний клімат у групі (атмосфера у групі)»;

– «Толерантність і я»;

– «Я і колектив у якому навчаюсь»;

– «Спілкуємось без конфліктів. Конструктивне вирішення конфліктів»;

– «Мотивація до успіху» 

- "Психологічна підтримка у воєнний стан"

Отже, результати досліджень засвідчують, що ефективність процесу соціальної адаптації залежить від організації навчального процесу, психологічного комфорту особистості, ціннісних орієнтацій, рівня мотивації, взаємодії із студентами і викладацьким складом, самоорганізації і самоконтролю, комунікативних і організаторських здібностей, особистісних особливостей студента. Тому психологічна служба бачить свою місію у наданні психологічної допомоги студентам нового набору під час адаптації до навчання та кураторам перших курсів у формі індивідуальних консультацій та групових занять (тренінгах) на виховних годинах.

Практичним психологом Тетяною Климач проведено серію тренінгів "Стоп булінг", "Я старший - я сильніший", "Упевненість у собі як показник успішності у майбутньому". У ході занять за допомогою інноваційних методик студенти мали змогу ознайомитися із поняттям дискримінації, булінгу, насилля та засобами протидії цим негативним суспільним явищам. Подібні заходи покликані формувати позитивний клімат у взаємовідносинах здобувачів освіти та забезпечувати їм безпечне освітнє середовище.

У рамках проведення Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства" для здобувачів освіти було проводяться заходи психологічного спрямування. Студенти мають змогу ознайомитися із поняттям домашнього насильства, булінгу, дискримінації та сексуальних домагань, а також основними шляхами їх попередження та подолання.

ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ СТАРШИХ КУРСІВ

Зі студентами старших курсів психологічна служба щорічно проводить інформаційні бесіди з елементами тренінгу, які спрямовані на самовизначенність, пізнання себе і отримання навиків соціалізованісті в оточуючому світі. Слід зауважити що за останні роки, сучасними та актуальними вважаються теми:
– «Тайм – менеджмент. Я керую своїм часом»;
– «Пірсінг та татуювання»;
– «Скажемо: СТОП! Наркоманії, тютюнопалінню та алкоголізму»;
– «Небезпека в соціальних мережах»;
– «Торгівля людьми. Як себе захистити»;
– «Толерантність і я»;
– «Спілкуємось без конфліктів»;    
– «Стрес та етапи виходу»;


 "Психологічна підтримка у воєнний стан"


    Психологічна служба ПДМУ постійно пропагандує здоровий спосіб життя проводячи виховні бесіди на теми:

-         «Профілактика вживання молоддю психоактивних речовин»,

-         «Життєві кризи: профілактика та нові можливості»,

-         «Я обираю життя»,

-         «ВІЛ, СНІД , наркоманія, алкоголізм як ворог кожної особистості»  

РОБОТА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА З НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИМ, ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЛЕКТИВОМ

Педагогічна діяльність є складною і виснажливою, оскільки навантаження на викладачів не вичерпується їхнім робочим часом. Крім того, постійне перебування серед людей може призвести до «професійного вигорання» педагога.

          Актуальною є проблема збереження психічного здоров'я викладачів та співробітників університету. З цією метою практичним психологом  проводяться тренінгові заняття:

-         «Як уникнути професійного вигорання»;

-         «Психологічна підтримка у воєнний стан»;

-         «Як подолати негативний емоційний стан»;

-         «Довіра в колективі»;

-         «Soft skills - навички успіху»;

-         «Дискримінація. Сексуальні домагання. Сексуальне насильство».


    Обов'язковим є надання індивідуальних та групових консультацій педагогам та співробітникам, надання допомоги у професійному та особистісному зростанні; здійснення психологічної профілактики у сфері педагогічної діяльності; проведення психодіагностичного дослідження клімату у колективі та стилю керівництва; допомага у вирішенні конфліктів у педагогічному колективі. Все це сприяє встановленню позитивного психологічного клімату в колективі коледжу. Таким чином, зберігається психофізичне здоров'я учасників освітнього процесу.



 







                                           

Комментариев нет:

Отправить комментарий